wtorek, 1 lipca 2014

Warto próbować


Kiedyś chciałam być dziennikarką. Nie po to żeby być gwiazdą pokazywaną w telewizji śniadaniowej. Nie dlatego, że chciała mieć okazję brać udział w wielu ważnych wydarzeniach na świecie. Chciałam pisać, a w mojej dziecięcej główce to był najlepszy sposób, by to robić.





Potem kiedy zaczęłam więcej rozumieć to marzenie zostało definitywnie odrzucone. Prawo, logistyka, psychologia, kulturoznawstwo, inżynieria bezpieczeństwa i higieny pracy. Pomysłów było wiele, ale wszystkie dosyć odległe od tej dziecięcej wizji. Aż trafiłam na warsztaty dziennikarskie.

W tym roku po raz drugi wzięłam udział w Kampusie Dziennikarskim organizowanym przez Katowice. Za pierwszym razem byłam członkinią grupy prasowej, w tym roku padło na telewizyjną. Dlaczego zdecydowałam się wziąć w tym udział? Przede wszystkim by zmierzyć się z tym starym marzeniem, ale też by sprawdzić czy aby na pewno to nie jest dla mnie. Przecież wszystkiego trzeba w życiu spróbować. Jakie wnioski? Myślę, że pasja do Social Mediów, organizacji oraz ogólna miłość do ogarniania pociągnie mnie jednak w stronę Public Relations. Ale kto wie? Z pewnością to dopiero początkowy incydent mojej przygody dziennikarskiej.
Warto próbować mierzyć się z marzeniami. Nawet jeśli ludzie mówią, że to nie ma sensu i przyszłości. Nie skreślajcie siebie i swoich pragnień. Chociaż spróbujcie. Być może okaże się to niewypałem i nigdy więcej do tego nie wrócicie. 

Może marzysz o grze na gitarze albo nauce francuskiego, ale kiedy już spróbujesz nie okaże się to wcale takie super. Może ktoś mówi, że na balet jesteś już za stara, ale po pierwszych zajęciach okaże się, że to miłość Twojego życia. I nie musisz być od razu primabaleriną. Ważne, że sprawia Ci to radość. Warto spróbować.
Ja spróbowałam. Być może moje artykuły nie nadają się do porządnej gazety. Być może źle wyglądam w kamerze i dobra dykcja nic tu nie pomoże. Ale mogę powiedzieć, że spróbowałam. I próbować będę dalej, bo to wciąga. 
Przy okazji daje możliwość poznania wielu wspaniałych ludzi znanych z ekranu i nie tylko. A wiadomo, że wspaniali ludzie to największa inspiracja.
Daria

1 komentarz: