wtorek, 16 września 2014

Doceń swój tyłek i nie tylko

-Byłam na treningu. Prawie umarłam, ale wiesz robię pupę.
-Nie wiem czy Ci współczuć czy zazdrościć?
-Jak już przestanie mi być niedobrze, to zazdrościć. Bo jak odzyskuję świadomość to się jaram. Oby ktoś to docenił.
-Ktoś...?
-No ktoś. Ktoś poza mną.
-No tak, najważniejsze żebyś Ty własny tyłek doceniła!

I znowu wraca do mnie temat pewności siebie i samoakceptacji. Niczym bumerang albo pewien... ach nie ważne. O tym, że warto kochać siebie i być dla siebie dobrym, mówiłam już nie raz. Olly zwróciła mi uwagę na to, że również warto się doceniać.
Tak samo jak doceniamy to, co robią dla nas( i nie tylko) inni.
Tak samo zacznij doceniać siebie. I lubić. To, co masz.

W swojej książce, Carly Martin (uprzedzałam już że będę się do niej często odwoływać) zaproponowała pewne ćwiczenie. Nie do końca służyło ono temu, co ja Wam proponuję, ale sam zamysł wydał mi się bardzo ciekawy, dlatego się do niego odwołuję. O co chodzi?
Wybierz największe lustro jakie posiadasz w mieszkaniu. Najlepiej, żebyś mógł zobaczyć się w nim od stóp do głów. Teraz rozbierz się i stań przed tym lustrem. Tak, rozbierz się. Ubranie, biżuteria i dodatki.
Osoby, które mają kompleksy na punkcie swojego ciała często mają problem ze spojrzeniem na własne odbicie. Widok nagiego ciała stanowi dla nich wręcz koszmar. Mam nadzieję, że nie jesteś jedną z tych osób. Życzę Ci tego z całego serca. Jeśli jednak jesteś, to nie martw się. Ze wszystkim można sobie poradzić.

Ok, stoisz. I co widzisz? Wszystko. Wszystko co masz. A wiesz, że niektórzy tego nie mają? Wiesz, że jesteś szczęściarzem.  To co widzisz, to Twój największy skarb. Nie pieniądze, nie lokaty, nie willa z basenem.Nie drogi zegarek i gruby portfel. Ty, Twoje ciało i Twoja osobowość.
I wiesz co? Zasługujesz na wszystko co najlepsze. Dlatego właśnie uśmiechnij się do siebie, doceń to, co masz i zacznij działać. Jeśli polubisz siebie, będzie dużo prościej.
To co? Do dzieła?
Ok, tylko najpierw się ubierz.
Daria

Autorką zdjęć jest Paulina Różycka. Więcej jej prac znajdziecie tu!

2 komentarze:

  1. IDĘ SIĘ ROZBIERAĆ <3
    Warto doceniać samą siebie, bo skoro my nie doceniamy siebie to właściwie kto nas doceni?
    (Poruszyłam ten temat w notce napisanej w zeszłym tygodniu i teraz nie wiem czy go publikować, hahaha)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że publikować! Dobre motywujące myśli trzeba podawać dalej!

      Usuń